روابط عمومی فعالیت های گسترده و پیچیده ای دارد، اگر چه منظور اصلی آن ساده است: برقراری ارتباط به منظور ایجاد انسجام در اطلاعات موجود. بنابراین روابط عمومی چه بخواهید چه نخواهید وجود دارد. تمام سازمان های پیشرفته این را می دانند و بسته به نوع فعالیت، گستردگی و پیچیدگی شان به روابط عمومی توجه دارند.
براساس تعاریف آمریکایی، روابط عمومی یعنی سعی و تلاش سنجیده، مستمر و طرح ریزی شده برای ایجاد رابطه و تداوم و عمیق تر کردن آن بین یک سازمان و کسب و کار با مخاطبان و مشتریان شان است.
یک روابط عمومی خوب با اطلاع رسانی و فعالیت آگاهانه، برای سازمان ذیربط خود وجهه خوبی فراهم می کند. روابط عمومی موسسه ها را از شرایط متغیر جامعه و افکار عمومی مطلع می سازد. روابط عمومی باید مشکلات را پیش بینی کرده و قبل از وقوع آن ها، علت شان را از بین ببرد، نه این که بعد از رخ دادن مشکل، بابت آن عذرخواهی کند.
تفاوت روابط عمومی و تبلیغات
یکی از بزرگترین تفاوت های روابط عمومی و تبلیغات در برنامهریزی است؛ به طوری که روابط عمومی برای بلندمدت برنامهریزی میکند اما تبلیغات در کوتاهترین زمان ممکن بهدنبال نتیجه است و البته این ریسک کار را بالا میبرد.
ساختن چهرهای مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان اصلی سازمان یا شرکت و نیز مطرح کردن نام یا برند در بین این همه سازمان و شرکت که روزانه به تعداد آنها افزوده میشود، کاری است که تنها یک روابط عمومی حرفهای و آگاه از عهده آن بر میآید.
روابط عمومی به دنبال سود دو طرفهاست و مثل تبلیغات تنها به سود سازمان خود فکر نمیکند و در واقع روابط عمومی تلاش دارد تا با ارتباطی هدفمند و موثر، ضمن برآوردن نیازهای سازمان خود در جهت شکل دهی صحیح به ارتباط مشتریان و سازمانش اقدام کند و از این طریق ارتباط مخاطبان با سازمان را تسهیل کند./همشهری آنلاین
خدمات روابط عمومی دیجیتال آیدیا
مطالعه و تدوین
- تهیه و تدوین استراتژی فعالیت روابط عمومی
- تدوین استراتژی حضور در شبکه های اجتماعی
- مطالعه و تدوین الگوی مسئولیت اجتماعی متناسب با سازمان و کسب و کار
- تدوین گزارش تحلیلی از فعالیت رقبای کسب و کار شما در حوزه روابط عمومی و شبکه های اجتماعی
تولید محتوا و مستندسازی
- تولید محتوا در قالب های مختلف و متنوع متنی، گرافیکی، ویدیویی و صوتی
- طراحی و راهبری کمپین های رسانه ای
- مستند سازی رویدادها در قالب های مکتوب و ویدیویی
- تدوین بیانیه های رسانه ای
- انتشار و بازنشر اخبار و مطالب در رسانه های عمومی و تخصصی
- انتشار و بازنشر اخبار و مطالب در رسانه های اجتماعی
- تولید محتوا و راهبری شبکه های اجتماعی
انتشارات
- تهیه و تولید بولتن های ویژه رسانه ای
- تهیه و تولید نشریات مکتوب
نشست ها
- برگزاری نشست های رسانه ای
- بازدید از رسانه ها
- برگزاری تورهای رسانه ای
خدمات تحلیل بیگ دیتا
به مجموعه دادههایی که مدیریت، کنترل و پردازش آنها به دلیل گستردگی، حجم و تنوع فراتر از توانایی ابزارهای نرمافزاری در یک زمان قابل تحمل و مورد انتظار است بیگ دیتا یا داده بزرگ گفته می شود.این داده ها آن قدر وسیع، متنوع و حجیم هستند که با نرم افزارها و ابزار معمولی مدیریت داده نمی توان عملیات مختلفی از قبیل گردآوری، ذخیره سازی، مدیریت و پردازش را بر روی آنها انجام داد. این داده ها از طریق منابع مختلف همچون رسانه ها و شبکه های اجتماعی(لایک و کامنت و …)، کلیک ها، عکس ها، فیلم ها، تراکنش ها و … تولید می شوند.
از نظر حجم امروزه مجموعه داده های چند ترابایتی تا چند پتابایتی (هر پتابایت = ۱۰۰۰ ترابایت) را Big Data می گویند. با تحلیل بیگ دیتا سازمان ها و کسب و کارها می توانند اطلاعات دقیقی از رفتار مخاطبان/مشتریان خود داشته و هدف گذاری های دقیق تری برای توسعه فعالیت شان داشته باشند. تحلیل وب و شبکههای اجتماعی بصورت همزمان Real-time یا تحلیل گذشته Historical با سه روش انجام میشود:
- تحلیل رسانه؛ بررسی نفوذ رسانهای و تاثیرگذاری اخبار در افکارعمومی
- تحلیل جستجو و SEO؛ بیانگر نگرانیها و کنجکاویهای جامعه
- تحلیل «حرف مردم»؛ بیانگر نظرات واقعی جامعه در موضوعات مختلف
هر یک از سه روش فوق کاربرد مختلف و بازههای زمانی متفاوتی را در بر میگیرد و ممکن است در هر پروژه افکارسنجی یا تحقیقات بازار این متدها به تنهایی یا در کنار هم بهکار گرفته شوند.