روابط عمومی

روابط عمومی فعالیت های گسترده و پیچیده ای دارد، اگر چه منظور اصلی آن ساده است: برقراری ارتباط به منظور ایجاد انسجام در اطلاعات موجود. بنابراین روابط عمومی چه بخواهید چه نخواهید وجود دارد. تمام سازمان های پیشرفته این را می دانند و بسته به نوع فعالیت، گستردگی و پیچیدگی شان به روابط عمومی توجه دارند.

براساس تعاریف آمریکایی، روابط عمومی یعنی سعی و تلاش سنجیده، مستمر و طرح ریزی شده برای ایجاد رابطه و تداوم و عمیق تر کردن آن بین یک سازمان و کسب و کار با مخاطبان و مشتریان شان است.

یک روابط عمومی خوب با اطلاع رسانی و فعالیت آگاهانه، برای سازمان ذیربط خود وجهه خوبی فراهم می کند. روابط عمومی موسسه ها را از شرایط متغیر جامعه و افکار عمومی مطلع می سازد. روابط عمومی باید مشکلات را پیش بینی کرده و قبل از وقوع آن ها، علت شان را از بین ببرد، نه این که بعد از رخ دادن مشکل، بابت آن عذرخواهی کند.

تفاوت روابط عمومی و تبلیغات

یکی از بزرگترین تفاوت های روابط عمومی و تبلیغات در برنامه‌ریزی است؛ به طوری که روابط عمومی برای بلندمدت برنامه‌ریزی می‌کند اما تبلیغات در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌دنبال نتیجه‌ است و البته این ریسک کار را بالا می‌برد.

ساختن چهره‌ای مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان اصلی سازمان یا شرکت و نیز مطرح کردن نام یا برند در بین این همه سازمان و شرکت که روزانه به تعداد آنها افزوده می‌شود، کاری است که تنها یک روابط عمومی حرفه‌ای و آگاه از عهده آن بر می‌آید.

روابط عمومی به دنبال سود دو طرفه‌است و مثل تبلیغات تنها به سود سازمان خود فکر نمی‌کند و در واقع روابط عمومی تلاش دارد تا با ارتباطی هدفمند و موثر، ضمن برآوردن نیازهای سازمان خود در جهت شکل دهی صحیح به ارتباط مشتریان و سازمانش اقدام کند و از این طریق ارتباط مخاطبان با سازمان را تسهیل کند./همشهری آنلاین

خدمات روابط عمومی دیجیتال آیدیا

خدمات روابط عمومی دیجیتال آیدیا

مطالعه و تدوین

  • تهیه و تدوین استراتژی فعالیت روابط عمومی
  • تدوین استراتژی حضور در شبکه های اجتماعی
  • مطالعه و تدوین الگوی مسئولیت اجتماعی متناسب با سازمان و کسب و کار
  • تدوین گزارش تحلیلی از فعالیت رقبای کسب و کار شما در حوزه روابط عمومی و شبکه های اجتماعی

تولید محتوا و مستندسازی

  • تولید محتوا در قالب های مختلف و متنوع متنی، گرافیکی، ویدیویی و صوتی
  • طراحی و راهبری کمپین های رسانه ای
  • مستند سازی رویدادها در قالب های مکتوب و ویدیویی
  • تدوین بیانیه های رسانه ای
  • انتشار و بازنشر اخبار و مطالب در رسانه های عمومی و تخصصی
  • انتشار و بازنشر اخبار و مطالب در رسانه های اجتماعی
  • تولید محتوا و راهبری شبکه های اجتماعی

انتشارات

  • تهیه و تولید بولتن های ویژه رسانه ای
  • تهیه و تولید نشریات مکتوب

نشست ها

  • برگزاری نشست های رسانه ای
  • بازدید از رسانه ها
  • برگزاری تورهای رسانه ای

خدمات تحلیل بیگ دیتا

خدمات تحلیل بیگ دیتا
به مجموعه داده‌هایی که مدیریت، کنترل و پردازش آنها به دلیل گستردگی، حجم و تنوع فراتر از توانایی ابزارهای نرم‌افزاری در یک زمان قابل تحمل و مورد انتظار است بیگ دیتا یا داده بزرگ گفته می شود.این داده­ ها آن قدر وسیع، متنوع و حجیم هستند که با نرم­ افزارها و ابزار معمولی مدیریت داده­ نمی­ توان عملیات مختلفی از قبیل گردآوری، ذخیره­ سازی، مدیریت و پردازش را بر روی آنها انجام داد. این داده ها از طریق منابع مختلف همچون رسانه­ ها و شبکه های اجتماعی(لایک و کامنت و …)، کلیک­ ها، عکس­ ها، فیلم ­ها، تراکنش ­ها و … تولید می شوند.

از نظر حجم امروزه مجموعه داده­ های چند ترابایتی تا چند پتابایتی (هر پتابایت = ۱۰۰۰ ترابایت) را Big Data می­ گویند. با تحلیل بیگ دیتا سازمان ها و کسب و کارها می توانند اطلاعات دقیقی از رفتار مخاطبان/مشتریان خود داشته و هدف گذاری های دقیق تری برای توسعه فعالیت شان داشته باشند. تحلیل وب و شبکه‌های اجتماعی بصورت هم‌زمان Real-time یا تحلیل گذشته Historical با سه روش انجام می‌شود:

  • تحلیل رسانه؛ بررسی نفوذ رسانه‌ای و تاثیرگذاری اخبار در افکارعمومی
  • تحلیل جستجو و SEO؛ بیانگر نگرانی‌ها و کنجکاوی‌های جامعه
  • تحلیل «حرف مردم»؛ بیانگر نظرات واقعی جامعه در موضوعات مختلف

هر یک از سه روش فوق کاربرد مختلف و بازه‌های زمانی متفاوتی را در بر می‌گیرد و ممکن است در هر پروژه افکارسنجی یا تحقیقات بازار این متدها به تنهایی یا در کنار هم به‌کار گرفته شوند.